Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Rodzaje postów na Instagramie, które można wykorzystać na profilu firmowym

Description

Statystyki są zaskakujące. Liczba użytkowników Instagrama szacuje się w okolicy 1 biliona! I chociaż część z nich jest tam po to, by oglądać pieski, dzieci i fit szakszukę na zdjęciach udostępnianych przez znajomych, zdecydowana większość z przyjemnością obserwuje profile ulubionych firm. Profil na Instagramie stał się naprawdę ważnym narzędziem marketingowym. Poznaj rodzaje postów, które można wykorzystać przy prowadzeniu profilu firmowego na instagramie, ponieważ są najbardziej skuteczne!

Świetnej jakości zdjęcia

Ponieważ Instagram to medium wizualne, w którym największe znaczenie ma właśnie jakość grafiki, warto zwrócić uwagę na to, że wszystkie zdjęcia powinny naprawdę być najwyższej jakości. Najwyższej, to znaczy, że muszą być po prostu piękne i unikatowe. Uwierz, użytkownicy od razu rozpoznają zdjęcie ze stocka (zwłaszcza z darmowego), ponieważ są one bardzo sztampowe. Wspaniałe ujęcia, nietuzinkowe kadry, ciekawe tło i dobór kolorów – to może naprawdę zwrócić uwagę użytkowników.

Wykorzystanie popularnych hasztagów

Ciekawym pomysłem na zdjęcie może być wykorzystanie popularnych hasztagów. Warto sprawdzić, co w Instagramie stało się w ostatnim czasie najpopularniejsze i wykorzystać je, by przyciągnąć obserwatorów do marki. To bardzo wiąże się ze strategią marketingową wykorzystywania bieżących wydarzeń (RTM) do promowania swojej firmy. Kreatywne nawiązanie do tego, co dzieje się teraz, czy to będzie wydarzenie społeczno-polityczne, czy trend w mediach społecznościowych, zawsze zostanie naprawdę docenione.

Grafika z przesłaniem

Uwielbiamy cytaty i motywacyjne hasła. Nawet jeśli trochę się z nich podśmiewamy… to uwielbiamy je nadal. Dlatego wstawienie na firmowy profil dobrze zrobionej grafiki z ciekawym obrazkiem i błyskotliwą, mądrą treścią, to świetny pomysł. Tego rodzaju posty dobrze się szerują i zazwyczaj mają naprawdę duży odzew w postaci serduszek i komentarzy, co pomaga w budowaniu pozytywnej relacji firma-klient.

User Generated Content

Czyli treści generowane przez niezależnych użytkowników. To najlepsze narzędzie, dzięki czemu nie będzie potrzeby tworzenia nowych postów na Instagrama. Od czasu do czasu warto wrzucić zdjęcie z twoimi produktami udostępnione przez jakiegoś użytkownika lub screen z rozmów czy recenzji. System społecznych rekomendacji jest najlepszą reklamą. Dla innych obserwatorów to, że ktoś wystawił wam pozytywną recenzję lub używa twojego produktu jest naprawdę bardzo istotne.

Podziel się wiedzą

Prowadząc firmę jesteś ekspertem w swojej dziedzinie i masz na temat branży ogromną wiedzę. Warto podzielić się nią z użytkownikami, tym bardziej, że oni na pewno to docenią. Okazuje się, że ciekawe, wciągające posty, które są zrobione w formie krótkiego poradnika, słowniczka czy definicji jakiegoś terminu, są bardzo doceniane i wiążą się z licznymi reakcjami użytkowników. Ważne jednakże, by były uzupełnione ciekawą grafiką – zdjęciem lub po prostu infografiką z danymi czy statystykami.

Promowany produkt w akcji

Ten rodzaj postu szczególnie spodoba się osobom, które zajmują się produkcją lub sprzedażą różnego rodzaju produktów. W sprzedaży online klient nie może dotknąć czy wypróbować produktów, dlatego zdjęcie, które ukazuje, jak on wygląda, jakiej jest wielkości i w jaki sposób można go użyć jest naprawdę dobrym rozwiązaniem. To może przedłożyć się bezpośrednio na sprzedaż, a zdjęcia dobrej jakości i kreatywnie zaaranżowane są naprawdę cenione przez użytkowników.

Wpuść publiczność za kulisy

Obserwatorów konta na Instagramie naprawdę interesuje to, co dzieje się za kulisami. Jak powstaje produkt? Jaka idea temu przyświeca? A przede wszystkim – kto za tym wszystkim stoi? Wpuszczenie publiczności za kulisy, przedstawienie pracowników, ujawnienie scenek z życia firmy, pokazanie, gdzie i w jaki sposób powstają oferowane produkty – to naprawdę strzał w dziesiątkę. Warto stworzyć taki cykl i od czasu do czasu pozwolić użytkownikom poznać firmę z trochę innej strony. To wzmacnia więź.

Oferty i promocje

I na koniec ta najbardziej oczywista propozycja. Oferty i promocje to właśnie ten rodzaj postu, który najczęściej wzbudza emocje i zainteresowanie użytkowników. Warto znaleźć promocje wyłącznie dla osób, które obserwują konto na Instagramie, ponieważ w ten sposób możesz bardziej przywiązać obserwatorów do marki i stworzyć lojalną i oddaną społeczność.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY
X