Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Dlaczego ludzie nienawidzą przenośnych hulajnóg elektrycznych?

Categories: ,

Description

Firma Bird wykorzystała fakt, że w Santa Monica w Kalifornii nie było żadnych przepisów zabraniających używania hulajnóg elektrycznych. Hulajnogi elektryczne są pojazdami transportu osobistego, ale nie spełniają standardów rejestracji pojazdów drogowych i bezpieczeństwa, ale nie są też motocyklem ani samochodem. To kwadratowo stawia skutery elektryczne w szarej strefie, jeśli chodzi o przepisy ruchu drogowego.

Podejście “sprzedaj teraz/zapytaj później” zaczęło być naśladowane przez inne firmy, które szybko zauważyły sukces pioniera – hulajnogi z możliwością wypożyczenia są tanie i dają dużo radości. Pierwsze przenośne hulajnogi elektryczne, które pojawiły się w Australii, zadebiutowały w Brisbane.

Zupełny brak przepisów drogowych i wytycznych dotyczących bezpieczeństwa sprawił, że ludzie pędzili po chodnikach bez kasków z prędkością 30 km/h, zostawiając (lub porzucając) wszędzie swoje wypożyczone przenośne hulajnogi elektryczne i przerażając pieszych. W międzyczasie start-upy zajmujące się e-hulajnogami chciały zarobić na opłacalnych hulajnogach. W końcu wkrótce doszło do wypadków z udziałem hulajnóg Lime. Australijczycy nie wrzucali ich do jezior tak często jak Amerykanie. Ale nie trzeba dodawać, że ustawodawcy nie byli rozbawieni. Elektryczne hulajnogi zostały okrzyknięte szpetotą.


Mimo to stały się tak popularne, że rządy stanów wywierały na nie presję, by je zalegalizować. Po tym wszystkim, hulajnogi elektryczne były już dozwolone w niektórych częściach Europy i USA. Dlaczego więc nie u nas? Queensland i ACT były pierwszymi stanami, które zalegalizowały hulajnogi elektryczne na drogach. W Victorii i Tasmanii obowiązują restrykcyjne przepisy, ale nieustraszeni kierowcy je lekceważą. Inne stany przeprowadziły programy próbne hulajnóg elektrycznych, ponieważ lokalne rady zdały sobie sprawę, że zmniejsza to zatłoczenie dróg.

Wraz ze zmianą prawa i egzekwowaniem przepisów, osoby dojeżdżające do pracy i studenci odkryli, że mogą kupić przenośne hulajnogi elektryczne Bird i Lime (początkowo przemianowane na skutery Xioami). Lokalni sprzedawcy wskoczyli w ten trend i sprzedawali hulajnogi obok rowerów. Niektóre zagraniczne marki – takie jak Zero – założyły własnego lokalnego dystrybutora.
Doprowadziło to do zwiększenia liczby przenośnych hulajnóg elektrycznych na ścieżkach rowerowych i wspólnych drogach. W rezultacie ci, którzy nie lubili hulajnóg elektrycznych, teraz gwałtownie ich nienawidzą. Wszyscy nie byli przygotowani na inwazję hulajnóg elektrycznych.

Błędne przekonania na temat hulajnóg elektrycznych

W środku tych wszystkich wydarzeń, powstało kilka błędnych przekonań na temat hulajnóg elektrycznych. Na przykład: hulajnogi można łatwo złamać, albo: hulajnogi elektryczne, niezależnie od ich specyfikacji i ceny, są przeznaczone do jednorazowego użytku tylko nie komercyjnej floty. E-hulajnogi firm udostępniających, którzy nie naprawić i wymienić swoją flotę w razie potrzeby będzie dać chybotliwą hulajnogę.

Ważne jest również, aby pamiętać, że ze względu na ich popularność, zdarzają się fałszywe. Jakość tych hulajnóg elektrycznych różni się, więc kupno z zagranicznego sklepu internetowego robisz na własne ryzyko. Hulajnogi elektryczne to nie są zabawki. Otarcie się – częste zjawisko dla ludzi mylących hulajnogi elektryczne z zabawkami – natychmiast uświadomi Ci, że to nie jest tylko pułapka turystyczna. Nawet opłacalne hulajnogi firm Bird i Lime wymagają posiadania kasków. To jak każdy inny pojazd, który wymaga odpowiedniej obsługi, konserwacji i świadomości drogowej.

Hulajnogi elektryczne nie są bezpieczne?

Hulajnogi elektryczne nie są bezpieczne, jeśli jesteś nieostrożny. Łatwo pomylić je z gadżetem dla dorosłych, którego używasz, aby dostać się z punktu A do punktu B. Kiedy musisz dzielić przestrzeń publiczną z pieszymi i rowerzystami, musisz przestrzegać zasad bezpieczeństwa drogowego. Według raportu z badań, nieużywanie kasków, jazda z prędkością ponad 30 km/h i spożywanie alkoholu zostały uznane za istotne czynniki wypadków na skuterach elektrycznych.

Hulajnogi elektryczne blokują chodniki dla pieszych. Publiczne chodniki są tradycyjnie wykorzystywane jako parkingi dla dwukołowych pojazdów nieporuszających się po drogach. Miasta po prostu nie były przygotowane na ich przyjęcie (i prawdę mówiąc, to nie jest ich wina), więc nie było jasnych zasad dotyczących tego, gdzie należy je zostawić. Państwa na nowo przemyślały przestrzeń publiczną i dostosowały się do skuterów elektrycznych na ulicach.

Zainstalowano stojaki na hulajnogi elektryczne. Wprowadzane są zatoczki parkingowe. Wdrożenia te nie są jeszcze ogólnokrajowe, ponieważ przepisy dotyczące hulajnóg elektrycznych różnią się w zależności od stanu. Te kroki są świetne w testowaniu i dostarczaniu rozwiązań, aby pomieścić urządzenia mikromobilności.


Hulajnogi elektryczne są zagrożeniem dla chodników

Próby hulajnóg elektrycznych, we współpracy z firmami udostępniającymi hulajnogi, są realizowane w celu ustalenia, w jaki sposób hulajnogi elektryczne mogą być używane w miejscach publicznych w sposób zgodny z zasadami bezpieczeństwa ruchu drogowego. Firmy udostępniające hulajnogi elektryczne wykorzystują technologię Geofencing, aby upewnić się, że skutery elektryczne są używane i parkowane w dozwolonych miejscach. Operatorzy ustalają limity prędkości w określonych strefach spowolnienia dla bezpieczeństwa
Wnioski wyciągnięte z prób E-hulajnóg mogą również pomóc w realizacji odpowiednich przepisów do użytku prywatnego. Zarówno Queensland, jak i ACT mają jasne zasady dla właścicieli hulajnóg elektrycznych. Społeczeństwo i miasta po prostu nie były przygotowane na inwazję hulajnóg elektrycznych. Zobacz tutaj.

Technologie zmieniające świat zawsze wywoływały strach przed tym, co nieznane i niechęć do zmian – kiedy wynaleziono samochody, ludzie też ich nienawidzili. Nikt nie był zaniepokojony, gdy pojawiły się elektryczne deskorolki. Nikt nie domagał się zakazu jazdy na rowerze, gdy ktoś uległ wypadkowi.

Trzeba przyznać, że wciąż jest wiele do zrobienia. Rządy stanowe muszą na nowo przemyśleć przestrzeń publiczną i ujednolicić przepisy. Społeczeństwo musi być edukowane w zakresie właściwego użytkowania i obsługi skuterów elektrycznych. Dzięki rozwiązaniu tych dwóch kluczowych problemów, hulajnogi elektryczne staną się bezpieczniejsze w użyciu.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY
X